fbpx
Het online leren platform van HeelHollandFotografeert
IEDERE DAG EEN STAP VERDER IN JE FOTOGRAFIE

Wil jij je camera zo leren kennen dat jij de foto maakt en niet meer afhankelijk bent van de nukken van je camera? Deze cursus leert je om je camera als gereedschap te gebruiken, leert je kijken en zien en geeft je de hulpmiddelen om fotografisch boven jezelf uit te stijgen. Baal je er ook wel eens van dat je dat ene leuke moment weer niet vast kon leggen met je camera? Vanaf nu niet meer! Wil je professionaliseren in de fotografie? Dan is dit ook een prima manier om alles goed op een rij te krijgen!
Een (betaalde) optie is dat de docent Mischa van HeelHollandFotografeert twee persoonlijke video’s maakt waarin hij jouw foto’s bespreekt en je persoonlijke tips en trucs geeft!

Wat ga je leren in deze online fotocursus?

In deze online fotocursus, gegeven door Mischa de Muynck van HeelHollandFotografeert, leer je door 5 uur aan videomateriaal en 21 eBooks beter fotograferen.

Digitale camera’s zijn tegenwoordig uitgedost met de laatste snufjes en techniek. Daarom leer je in deze online fotocursus hoe je daar mee om gaat en hoe je ze voor je kan laten werken.

Wat zijn de belangrijkste onderdelen van de fotografie cursus?

Je gaat bijvoorbeeld leren welke keuzes je kan maken tijdens het fotograferen en welke keuzes de juiste zijn. Maar ook nabewerking komt aan bod, de witbalans wordt besproken en over- en onderbelichting komen aan de orde.

Ook krijg je advies over welke camera, lenzen en accessoires misschien goed bij jouw fotografiestijl passen en leer je over het succesvol inzetten van de flitser. Hier krijg je een uitgebreid stappenplan voor en natuurlijk een spiekbriefje dat je overal bij je kan hebben!

Als optie kan je een module bijboeken waarbij Mischa twee persoonlijke video’s maakt waarin hij jouw foto’s bespreekt. De kosten voor deze optie met twee persoonlijke video’s bedraagt slechts €50,-

De inhoud van de cursus

De cursus bestaat uit 21 lessen met daarbij één of meer video’s. De informatie uit iedere les krijg je dus op verschillende manieren. Mischa vertelt het en laat het zien in de video en met het ebook kan je alles nog een keer rustig nalezen. De ebooks zijn voorzien van vele foto’s die Mischa zelf heeft gemaakt. Dat is dan ook de reden dat die foto’s rijkelijk zijn voorzien van de gebruikte techniek.

 

Wat weet jij na het volgen van deze online cursus?

 Hoe je camera werkt. Waar zitten de knoppen en hoe stel je je camera perfect in.

 Welke standen zitten er op je camera en wanneer gebruik je welke stand.

 Hoe zit dat met sluitertijd, diafragma en ISO. En kan je op de M fotograferen.

 Op welke wijze zorg je voor een perfect belichte foto.

 Hoe voorkom je een kleurzweem op je foto met je witbalans en wanneer zet je deze nu juist creatief in.

 Op welke manier werkt het histogram op je camera.

 Hoe zorg je voor dynamiek in je foto.

 Hoe krijg je met enkele simpele compositie regels een interessantere foto.

 Waar let je op als je aan andere camera, lens of accessoires wilt aanschaffen.

 Hoe maak je je foto nog beter door kleine aanpassingen met nabewerking.

 Op welke wijze voorkom je onscherpe foto’s.

 Hoe zorg je dat je geflitste foto er niet zo lelijk geflitst uitziet.

 Wanneer gebruik je welke stand van je camera en hoe bereid je jezelf voor.

 

Voor wie is deze cursus geschikt?

Iedereen die een betere foto wil maken moet deze cursus volgen. De cursus is laagdrempelig opgebouwd en in normale taal wordt de (soms ingewikkelde) techniek van de fotografie uitgelegd. Er is geen voorkennis nodig, maar als je al een beetje kennis hebt van fotografie dan is dit een perfect naslagwerk dat alles weer exact op een rij zet voor je. Ook voor een beginnend fotograaf die van de fotografie zijn of haar beroep wil maken is dit een onmisbaar naslagwerk.

 

Cursusoverzicht

introductie van de online fotocursus
eBook introductie 01:00:00
0.1 introductie video 00:04:00
eBook opdrachten tijdens de cursus 00:15:00
OPTIE: video bespreking van je resultaten 00:05:00
Hoofdstuk 1: De camera
eBook – Hoofdstuk 1, de camera 01:00:00
Video: 1.1 – Verschillende camera’s 00:07:00
Video: 1.2 – Werking digitale camera 00:07:00
Hoofdstuk 2: De standen van de camera
eBook – Hoofdstuk 2, de camera 01:00:00
Video: 2.1 – Verschillende standen van de camera 00:07:00
Video: 2.2 – Kwaliteit en auto ISO 00:07:00
Hoofdstuk 3: Het diafragma scherpte-diepte
eBook – Hoofdstuk 3, het diafragma en scherpte-diepte 01:00:00
Video: 3.1 – Diafragma 00:04:00
Video: 3.2 – Scherpte- diepte en afstand 00:06:00
Hoofdstuk 4: Sluitertijden
eBook – Hoofdstuk 4, sluitertijd 01:00:00
Video: 4.1 – Sluitertijd 00:18:00
Video: 4.2 – Dynamiek in je foto 00:08:00
Hoofdstuk 5: ISO
eBook – Hoofdstuk 5, ISO en lichtgevoeligheid 01:00:00
Video: 5.1 – Effect van hoge ISO 00:08:00
Video: 5.2 – Belichtingsdriehoek 00:11:00
Hoofdstuk 6: Correct belichten
eBook – Hoofdstuk 6, correct belichten 01:00:00
Video: 6.1 – Het histogram 00:05:00
Video: 6.2 – Onder- en overbelichting 00:07:00
Hoofdstuk 7: De juiste houding
eBook – Hoofdstuk 7, de juiste houding 01:00:00
Video: 7.1 – Stevig staan en houdingen GRATIS 00:09:00
Hoofdstuk 8: Scherp stellen
eBook – Hoofdstuk 8, goed scherp stellen 01:00:00
Video: 8.1 – Scherp stellen en autofocus 00:12:00
Hoofdstuk 9: Witbalans
eBook – Hoofdstuk 9, Witbalans GRATIS 01:00:00
Video: 9.1 – Witbalans 00:07:00
Hoofdstuk 10: Kwaliteit jpg & RAW
eBook – Hoofdstuk 10, kwaliteit, jpg en RAW 01:00:00
Video: 10.1 – jpg, RAW en compressie 00:12:00
Hoofdstuk 11: Speciale standen van de camera
eBook – Hoofdstuk 11, speciale standen van de camera 01:00:00
Video: 11.1 – Speciale standen van de camera 00:11:00
Hoofdstuk 12: De M-stand
eBook – Hoofdstuk 12, de M stand van je camera 01:00:00
Video: 12.1 – De M-stand van je camera 00:12:00
Hoofdstuk 13: Het objectief
eBook – Hoofdstuk 13, het objectief (de lens) 01:00:00
Video: 13.1 – Welke lens wanneer 00:11:00
Video: 13.2 – Welke lens gebruik je wanneer 00:10:00
Hoofdstuk 14: Koopadvies camera, lenzen en accessoires
eBook – Hoofdstuk 14, koopadvies camera, lenzen en accessoires 01:00:00
Video: 14.1 – Camera kopen 00:06:00
Video: 14.2 – Fototassen 00:12:00
Video: 14.3 – Draagriemen 00:06:00
Video: 14.4 – Filters 00:05:00
Video: 14.5 – Statieven 00:09:00
Hoofdstuk 15: Het voorkomen van onscherpe foto's
eBook – Hoofdstuk 15, voorkomen van een onscherpe foto 01:00:00
Video: 15.1 – Voorkomen van onscherpe foto’s 00:09:00
Hoofdstuk 16: Compositieregels
eBook – Hoofdstuk 16, compositieregels 01:00:00
Video: 16.1 – Compositie en je foto visueel aantrekkelijk maken 00:19:00
Hoofdstuk 17: Nabewerking en software
eBook – Hoofdstuk 17, nabewerken van je foto’s 01:00:00
Video: 17.1 – Bewerken van je foto’s 00:19:00
Hoofdstuk 18: Flitsen
eBook – Hoofdstuk 18, flitsfotografie 01:00:00
Video: 18.1 – Flitsfotografie 00:09:00
Hoofdstuk 19: Stappenplan en spiekbriefje
eBook – Hoofdstuk 19, stappenplan en spiekbriefje 01:00:00
Video: 19.1 – Stappenplan 00:07:00
Hoofdstuk 20: De laatste les
eBook – Hoofdstuk 20, afscheid nemen en laatste tips 01:00:00
Video: 20.1 – Afscheid nemen en laatste tips 00:14:00

Cursusbeoordelingen

5

5
1 ratings
  • 5 sterren1
  • 4 sterren0
  • 3 sterren0
  • 2 sterren0
  • 1 sterren0
  1. leerzame cursus

    5

    ik heb er heel veel van kunnen leren, ik miste misschien nog net wat dingen over het menu van de camera zelf maar verder ben ik heel veel wijzer geworden en zal ik gelijk aan de slag gaan om verder te gaan leren door het te doe. dank je wel

VOLG DEZE CURSUS
  • Prijs voor deze cursus
  • 119,00
  • Cursus Certificaat
  • Cursus Badge
  • Aantal lessen55
  • 1 dag, 2 uren
  • Nederlands gesproken
  • Leer op alle apparaten
  • Standaard 3 jaar toegang (gratis verlenging)
155 INGESCHREVEN STUDENTEN

Over HeelHollandFotografeert

Bij HeelHollandFotografeert vind je alles om een betere fotograaf te worden. Dat kan met klassikale cursussen op locatie of zoals hier met de verschillende online cursussen .

Hoofdstraat 40
4484CG, Kortgene
06-23756042
leren@HeelHollandFotografeert.nl

Over HeelHollandFotografeert

Wil je in contact komen met Mischa, vul dan het contactformulier in.

Ons beleid aangaande cookies en privacy staat op deze pagina.

Onze klanten waarderen ons! De deelnemers beoordelen HeelHollandFotografeert met een 4,9 van 5 sterren op Facebook en een 9,4 bij Trustpilot
top
Op alle inhoud van deze website rust het auteursrecht van HeelHollandFotografeert

Stel Menus in in het Admin Paneel